i found heaven!

17 december 2011 - Montañita, Ecuador

haaay allemaal!

volgens mij alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. ik weet niet eens meer waar ik gebleven ben. volgens mij bij de jungle?

na de jungle zijn we naar tena gegaan om te raften, meeega tof! hierna zijn we naar banos gegaan waar we hebben getokkeld en een bridgejump hebben gedaan. op het moment dat wij in banos waren was de vulkaan actief! hele hele stadje lag vol met as en iedereen liep met een sarskapje. savonds zijn we naar de vulkaan gegaan om te kijken, helaas was het te mistig om het te zien! anders hadden we echt de lava gezien. behoorlijk balen.

na banos zijn we naar guayaquil gegaan. en daar zijn we ook zo snel mogelijk weer weg gegaan. wat een vreselijke stad. de eerste keer dat ik me niet veilig voelde hierzo. vanuit daar zijn we doorgfegaan naar montanita, en daar zit ik nu al 1.5 week. ik ben in de hemel beland hier! op het station van guayaquil ontmoette we een behoorlijk gestoorde man van een jaar of 50/60. hij wilde ons wel meenemen naar montanita want we begrijpen niks van die tempramentvolle man die zijn bus aan het verkopen was haha. hij zat sochtends om 10 uur al aan zijn zelfgemaakte baileys.

montanita  is een klein plaatsje aan de kust waar veel toeristen en jonge mensen zitten. heerlijk strand, surfen, en vooral veel feest. elke avond is er wel ergens feest. eerst zouden nikki en ik hier een `paar dagen blijven, maar hebben vorige week besloten dat we toen nog niet weg wilden, en hebben spaans lessen genomen,. van dinsdag tm zaterdag van 9 tot 1. haha we hadden elke avond feest dus ik denk dat ik de afgelopen week elke avond mar 4 uur geslapen heb. Slapen doen we als we oud zijn.

eigenlijk vanaf de eerste dag dat we hier waren hebben we al vrienden gemaakt. die man die ons op sleeptouw nam met bussen had geregeld dat we surfles kregen van iemand, gratis, als wij bij zijn bar coctails kwamen drinken. deal! gelijk de eerste dag hebben we dus gesurfd. na een tijdje nam hij ons mee (henry heet hij) naar de hoge golven waar een vriend van hem ook aan het surfen was. een wonder dat ik nog leef, dat ik niet verdronken ben in die hoge golven. ik vond het vreselijk ahah. maar is me wel gelukt om op te staan.

die dag hebben we ook een groep argentijnse jongens ontmoet. 6 vrienden die een jaar lang met elkaar de wereld rond gaan reizen. Meiden, goed plan?? sindsdien gaan we echt onwijs veel met hun om. we zitten elke dag met hun op het strand. ze hebben hun minigitaartje meegenomen en zijn steeds liedjes aan het zingen. zo leuk!

gisteren hebben we een groep amerikanen en een nederlander ontmoet waar we mee zijn wezen stappen. zo leuk om eens lekker gek te doen met gasten die niet tegen je aan willen dansen maar lol met je willen maken! als nikki en ik hier op straat lopen worden we serieus nagefloten, dat begint behoorlijk irrtant te worden eigenlijk.

vanavond heb ik een wine contest met een duitser en vieren we ons laatste feestje hier. ik wil echt niet weg! ik heb al besloten dat ik hier volgend jaar sowieso terugga. de jongens kunnen hier draaien, de meisjes feesten. ik vind het een goed idee.

dikke kus vanuit het zonnige, o zo mooie, montanita.

PS Hoe is het met jullie???

1. oma:
    Hoi Gwen,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Ik geniet van de verhalen.
    Hier is alles goed; veel regen en storm; dus blijf maar lekker in de zon in Zuid Amerika.
    Liefs voor jullie beiden, Oma
  2. Maximizerrrr:
    18 december 2011
    klinkt allemaal weer te gaaf voor woorden! Ik wil wel mee naar het zonnetje, en van een feestje en een drankje ben ik ook niet vies;)! Wij hebben gister een hele geslaagde avond gehad bij churn en hed kandi, zo jammer dat je er niet bij was! Maar volgens mij vermaak je je prima! Haha je kan denk ik het beste vragen hoe het met dieu gaat, al zal ze vast nergens last van hebben!
    have fun xxxxxxx
  3. Chantal:
    18 december 2011
    Gwennie!! Wat gaaf klinkt het weer!
    Ik wil zeker wel een keer naar dat Montanita, maar een jaar lang de wereld rond reizen, lijkt me erg heftig.
    Was een geslaagd feestje ook hier in het regenachtige alphen, heb helaas me sneeuw niet gekregen voor me verjaardag, maar ziet er binnenkort wel aan te komen!
    Nu gaat iedereen weer druk aan de studie terwijl jij nog even een paar maandjes chilled! Life's a bitch...
    Veel plezier nog, en wanneer komen al die foto's nou???
    xx
  4. Janneke:
    18 december 2011
    Gwennn!!! Wat een super leuk verhaal, klinkt echt als in een film, met 6 argentijnse jongens die een beetje gitaar voor je spelen en zingen op het strand, geweldig... Ik ben helemaal voor dat plan om met zn alle een jaar de wereld rond te reizen ;) hoe gaat het met jullie spaans?? kunnen jullie de locals al een beetje verstaan?? Volgend jaar wil ik mee, klinkt top!!! Vergeet geen foto's te maken om ons een beetje mee te laten genieten. Op dit moment hagelt en onweert het hier... Je hebt vannacht alleen wel een lamme dieu gemist en ik weet zeker dat je op de grond had gelegen van het lachen!! ze was 1 hak verloren en is piet patat uitgezet/uitgeduwd door piet zelf, dan weet je al hoe ver het was haha! Lieve dut, genieeeet ervan en blijf schrijven!!! super leuk!!! xxxx
  5. Stanley:
    18 december 2011
    genieten maar toppers. Met alle meiden de wereld rond. dat kun je de wereld niet aandoen. he aapje trainingspakken zijn binnen bij de meiden . benieuwd wat ze er van vinden vonden. Dikke kus papa
  6. ans en jan vink:
    Lieve meiden

Jullie verhalen lezen is altijd leuk.Ik wou dat ik nog jong was.....ging ik met jullie mee.
    Wij wensen jullie gezellige feestdagen en zeker een heel goed begin van het nieuwe jaar.TOI TOI TOI dikke xxxx
  7. Cor en Lyanne:
    19 december 2011
    zelfbewuste meiden die weten wat ze willen , dat is wat ik tussen de regels doorlees.
    Eindelijk op je zelf , helemaal op je zelf zijn , doen wat je gevoel je ingeeft , niet denken aan morgen , gewoon leven en genieten van alles wat op je afkomt.
    Doorgaan met genieten maar let op met oversteken
    Cor
  8. marjon:
    21 december 2011
    Hoi Gwen,

Wat een verhalen! Prachtig! Ook heerlijk dat jullie nu even kunnen" rusten".
    Ik heb hetzelfde als jullie meegemaakt in Israel, mooie jongens, gitaar, zingen/dansen en bbq-en in de kibboets.
    Geniet van dit alles, ik wens jullie een fijne kerst, met leuke mensen om jullie heen.

Liefs Marjon.