Waar was Tarzan?

2 december 2011 - Nueva Loja, Ecuador

Hola!

Ik leef nog! Ik heb zoooveel gezien en meegemaakt dat ik echt niet weet hoe ik dit op moet schrijven, maar ik ga een poging doen.

Dinsdagochtend werden we opgehaal door Juan (onze gids, toch niet dezelfde als naar de vulkaan dat was een misverstandje van ons). we verzamelde bij een restaurantje en gingen met een groep van 11 man in een busje van Lago agrio naar Cuyabeno.Daar zijn we de kanoo ingestapt, want de Lodge Samona is alleen per kanoo te bereiken. Toen hebben we al een baby anaconda gezien (dat is een slang) en een hele groep aapjes. Ze waren een showtje voor ons aan het geven want klommen zo boven ons hoofd door de bomen over het water. ZO GAAF! Daarna zijn we op zoek gegaan naar de grote anaonda, hebben we gekeken naar de zonsondergang en al die sterren (mooooooi, bas ik wou dat je er was!!!) Heel tof, want nadat we die reuzeslang hadden gezien hebben we lekker in de amazone gezwommen.. Oh en we hebben de pink river dolphin gezien! Waaaauw, gewoon een dolfijn, alleen dan roze en ze zijn behoorlijk verlegen. Oh god ik vergeet helemaal te vertellen dat we ook nog een avondtoht hadden gedaan door de jungle. Ik heb genoten (L) MEGA spinnen, en andere vieze torren en insecten. mn nachtje heb ik overleefd onder mn vliegennetje. er zaten gemiddeld 6 kakkerlakken per kamer, great!

de volgende dag gingen we naar de local people om te kijken hoe zij leefden. Wat me heel erg bij is gebleven is het tamme aapje nacho (natsjoo) die sprong gewoon op je nek enzo. daarna heeft dat vrouwtje (moeder overste) laten zien hoe ze daar koken. Veeel te lang om allemaal uit te leggen, doe ik thuis! Hierna zijn we naar de medicijnman gegaan. Sorry, maar ik geloof daar niet echt in... Het was raar, hij ging met bladeren om mn hoofd zwaaien en met een soort grote brandnetel/berenklauw op mn rug slaan. en dat moest dan goed voor je zijn? Nou ik kreeg er alleen maar jeuk van"savonds zijn we op zoek gegaan naar een kaaiman, een soort krokodil. Ennnn gevonden, van 2 meter afstand!

Donderdagochtend: ROMMELPOTJE! ik heb trouwens ook oyooyooy in de bus gehoord dieu ;) Deze dag zijn we op zoek gegaan naar een giftige kikker. eerst weer een stuk met de kanoo en daarna lopend. Nou ik voelde me een echt meisje in de jungle. We moesten door een swomp ofzo? nou die heb ik ervaren. dat is een grote modderpoel. Awesome... nou 3x raden, ik zat tot boven me knietjes in de modder. en het STONK, gatver! Achteraf kan ik er gelukkig om lachen. Die kikker hebben we trouwens wel gevonden.

in de middag zijn we gaan piranja vissen, gaaf was dat haha. ik heb me dood gelachen! je kreeg een hengeltje waar je een stukje vlees aan moest doen. dan moest je spetteren in het water (wel met je hengel natuurlijk) wachten tot je wat voelde en dan keihard omhoog trekken. Juan ving die beesten achter elkaar, maar mij is het natuurlijk niet gelukt. hoe kon het ook anders.hierna zijn we op zoek gegaan naar nog een kaaiman, we hebben een baby en een megaunit gezien! toen juan die grote had gespot en we dihcterbij probeerde te komen.  onweerde het in de verte en zwommen en pink dolphins achterons. Waaaauw (L).thnk god het laatste nachtje in het kakkerlakkenbed

nu zitten we nog in lago agrio te wachten op onze bus naar Tena.daar gaan we raften en dan weer door naar Banos en de kust van ecuador.

wat ik vergeten ben te vertellen, maandag hebben we in een dorpje gechillt, papallacta. hier hadden ze warm waterbaden. (L) tussen de bergen lagen we te relaxen in een warm bad. Now we are talking (L) ik heb heel veel fotos maar de computers hier weigeren nog.

ik geloof dat dit het wel weer even was voor nu. eigenlijk heb ik nog zoveel te vertellen maar ik bewaar wat voor thuis. ik kijk er echt super naar uit om iedereen weer te zien, maar tot nu toe is het hier nog te tof om me ellendig te voelen over het feit dat ik iedereen wel mis!

veel liefs en tot spreeks :)

1. Desiree:
    2 december 2011
    Muts!! Haha wat een verhalen joh! Ik zou me helemaal 7 kleuren **** schijten met al die beesten!! Dat je dat durft, respect! Haha.. Geniet er van mutsje, tis hier rot weer en saai!!
  2. Dieu:
    Oy oy oy
    hahaha super vet Gwen. En Rommelpotje...hadden ze daar ook een hoop liefde gedaan??
    Hhah die prianja's vangen supper grappig! Allleen die kakkerlakken gadver!!!

HVJ WJNMK NTB

BFF
  3. Janneke:
    2 december 2011
    Ooooo mooi verhaal weer dut! Echte meisjes in de Jungle hoor! Ik ben zooo benieuwd naar de foto's :D respect dat je het hebt overleefd met al die vieze beestjes haha!! Ook nog een beetje leuke mensen ontmoet daar? Zijn ze een beetje aardig? Enjoyyyyy xx
  4. marjon:
    2 december 2011
    Whaaauuuuuuw Gwen, wat tof!
    Ik zou daar ook wel willen zitten, terwijl ik net half heb zitten dutten bij Garfield!
    Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr, ik heb ook mijn reis geboekt, Zuid-Afrika Namibie/en Zambia/Botswana.
    wat gaaf dat je een rivierdolfijn hebt gezien, dat heb ik nog niet gezien, wel gewone dolfijne.
    geniet van alles, prima dat je nog niemand mist behalve, denk ik, Bas en mama.

XXXX Marjon.
  5. Miriam:
    3 december 2011
    Hi Gwen, Tarzan zit hier gewoon thuis hoor.
    Geweldig wat je allemaal te vertellen hebt. Nu de foto's nog!
    Nog geen twee weken onderweg al al zoveel gezien. Geniet lekker verder.
  6. oma:
    Hallo Gwen,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Geniet erg van de verhalen.
    Liefs,Oma
  7. Stanley:
    3 december 2011
    Hey aapies, vet hoor>gaaf alles te lezen. een woord geweldig geniet maat time flyes en dat is geen insect maar de harde waarheid. Dikke kus mutsen. C Ya
  8. Stephanie:
    3 december 2011
    Wauw Gwen! Haha ik denk dat jij als je weer in Nederland bent niet meer opkijkt van die spinnen die we hier hebben! Wel super gaaf zeg! Vond je het niet eng al zo'n slang en krokodil?! Heel veel plezieeer!!

XX
  9. Selma:
    5 december 2011
    Heeee Gwen. Dit klinkt allemaal echt super gaaf zeg! En vind het nog al dapper van je zo in de jungle slapen met al die beesten!Ben echt ontzettend benieuwd naar al je foto's en de rest van je verhalen! Gelukkig heb je het naar je zin, ben blij dat je het te leuk hebt om ons te missen maar we missen jou wel! Heeeeel veel plezier bij je volgende avonturen. Dikke kus, xxx.