Mi casa es su casa

23 november 2011 - Quito, Ecuador

Hoooi allemaal!

Even kort een eerste berichtje vanuit Quito!
Om te beginnen, de vlucht was echt ellende. Eerste stuk 11 uur. Overtstappen op Houston (dat ging vlot, hoefde onze bagage niet opnieuw in te checken) daarna nog 5uur naar Quito. Die vlucht was erg, we waren moe en veel turbulentie gehad. Naast ons zat Wilson (ik noem m Tito, want daar leek hij op) hij vertelde zoveel gave verhalen over Ecuador, wat we allemaal moesten zien. En the Food, o my god the food is amaaaaaazing. (hij komt zelf oorspronkelijk uit ecuador maar woont nu in New york) en hij had het over de lichten van quito by night. Jaja dacht ik. Nou het vliegveld is dus midden in de stad. We kwamen aan in het donker en was echt prachtig!!! Kreeg toen wel een beetje kippenvel.

Gelukkig kwam iemand van ons hotel ons halen op het vliegveld. onwijs vriendelijke mensen! eerste nacht goed geslapen, we waren echt kapot. Volgende dag had hij lekker ontbijtje voor ons gemaakt en zijn we met de bus naar Quito Old town gereden. Ik heb filmpjes gemaakt hoe het in die bus eraan toegaat.. Chaotisch! Vertel ik thuis meer over!

Ik moet zeggen, quito valt een beetje tegen. die kerken interesseren me vrij weinig.. Gelukkig heeft nikki dat ook. Dus morgen gaan we naar Latacunga (kun je vulkanen kijken) dan door naar mitad del mundo(midden van de wereld) , otavalo, en cotacachi. dan is het alweer zondag. Door naar guayaquil en cuenca.

Dit was het weer! foto´s krijgen jullie te goed. de kabel ligt in mn hostel.

ik moet eerlijk toegeven, ik heb een beetje ontwenningsverschijnselen. Is wel lekker makkelijk en verwend thuis bij mijn moedertje, vriendinnetjes en lieve vriendje. Tijd om is wat zelfstandiger te worden heb ik hier zeker.

Laterrr (L)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janneke:
    23 november 2011
    Lieve Gwennie!! Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen! Je schrijft leuk, keep on writing! :) wij zitten nu gezellig met zn alle te eten en vinden het heel leuk om een berichtje van je te lezen! Nu al benieuwd naar de foto's.. Lieeeefs xxx jannie
  2. Chantal:
    Heee Gwennie!
    Goed om te horen dat het allemaal goed is gegaan na ons heftige afscheid! Klinkt echt supergaaf allemaal, ben benieuwd naar de foto's inderdaad!
    Jaja het wordt nu tijd om je kleren te gaan wassen in een emmer met vies water... hele leerzame ervaring.
    Ik ben druk aan de studie, stress, stress, stress dus je mist nog niks!
    Veel plezier nog en laat maar snel weer wat van je horen.
    xoxo
  3. Gwen:
    23 november 2011
    Hi dames ik ga zeker blijven schrijven dan kan ik jullie zo nu en dan ook spreken. het kost hier 60 cent per uur (in dollar) geen drol dus. net als de bus, ook 1 dollar per uur. comfort kennen ze hier niet zo. wel eten! Tjuuusss xx
  4. Selma:
    23 november 2011
    Heee lieve Gwen! Ik vind het natuurlijk ook fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Super leuk dat je nu al een bericht geschreven hebt, ben erg benieuwd naar al je verhalen en foto's en filmpjes (met je mooie nieuwe camera gemaakt!) . Wij zullen jou natuurlijk af en toe ook even een update geven vanuit het koude mistige(!) Nederland!
    Heel veel plezier en geniet er van!
    xxxx Selma
  5. Maximizerrrr:
    Gwennieee!
    Klinkt heel heftig allemaal! Heel veel plezier, en spreek je snel;). Wij bikkelen wel door in de kou/mist/ellende.
    xxx(L)
  6. Desiree:
    23 november 2011
    Muts!! Gelukkig heb ik net je berichtje al gelezen. Wat lekker dat jij en nikki dezelfde interesses hebben, dan hoef je niet met een sago gezicht die boring kerken te bezoeken! Hi-hi..

We gaan even snel een tijd en dag afspreken dat we gaan skypen!! Wil ALLES weten.. Zelfs hoe die man in dat vliegtuig rook en at. (Geintje)

Lief, doe voorzichtig! En oh ja, smeer je in!

Dikke kusssss!!!! En een x van Folkie
  7. marjon:
    Hoi Gwen,

keigaaf wat te lezen!!!!!!!!!!
    Ik vond het afscheid wel heftig, ben 'middags gaan pitten.
    Het leek wel of ik een jetlag had.
    Hier alles goed, mist, niet koud.
    Ik heb oma gebeld en die gaat je ook zeker mailen.

Liefs marjon.
  8. Bodine Treskes:
    Lieve Gwennie en Nikki,,

Ik vind het zooo tof wat jullie doen gewoon..
    Ik moet eerlijk zeggen als ik dit verhaal lees wil ik ziekem ook over een paar jaar backpacken..
    Wie had dat gedacht?!
    Bo met haar nagels en smetvrees!!

Ik ben blij dat jullie met open armen zijn ontvangen en dat julie dezelfde dingen leuk vinden!

Ik moet een beetje lachem bij het idee dat Gwen morgen in haar bergschoenen loopt, maar daar kom ik denk ik wel overheen..
    Hahahaaa

Ik ga maar slapen, want anders vermoord mama me zoo... Het is hier onderand al 0.15 en Dot whats'appte me net dat jullie gingen koken "P

I LOVE YOU GUYS SOOO MUCH!!!
    BIG HUGGES AND KISSES BO!!!!

P.S. Ik ga allebij jullie sites volgen!! Allen ik plaats hier een bericht voor jullie allebei, want op die andere site snapte ik niet helemaal op me mobiel...:$
  9. Stanley:
    24 november 2011
    Strak aapies. Big Hugges too. groetjes aan de vulcanos. xx papa
  10. Stephanie:
    Dut!

Gelukkig ben je goed aangekomen! Haha we hebben het constant over je hoe je het zult hebben daar en wat je op dat moment aan het doen bent. Erg leuk dus om een berichtje van je te lezen hoe het werkelijk gaat!
    Balen dat de reis zo vervelend was maarja dat heb je nu dan ook weer overleefd. En het was natuurlijk voor een goed doel! Wanneer komen de foto's? Ik zag via Dieu dr telefoon al wat mooie kiekjes voorbij komen! Je kunt zeggen wat je wilt over die kerk, ik hou ook niet van kerken, maar op de foto is hij prachtig!
    Ik vraag me trouwens af, weet jij nou serieus al die plaatsnamen uit je hoofd?! :-O.
    Nou dut, geniet ervan! Haha en zelfstandig worden gaat denk ik inderdaad sowieso gebeuren! Doe de groetjes aan Nikki!

LiefsX
  11. oma:
    Lieve meisjes,
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Zo'n vlucht is natuurlijk een zure appel waar je doorheerheen moet. Lekker opgepropt op elkaar en maar zitten!
    Maar nu wordt het genieten _ en soms afzien. Dat neem je dan voor lief.
    Liefs oma
  12. ans en jan vink:
    lieve Gwen en Nikkie
    wij wensen jullie onwijs veel plezier en vinden het leuk om van jullie avonturen op de hoogte te blijven.
    wij volgen jullie..... veel liefs anna en opa jan
  13. Cor en Lyanne:
    Lieve Gwenn en Nikki,

Super dat jullie goed zijn aangekomen en opgevangen, ondanks de ellendige vlucht er naar toe. Maar dat vergeet je snel, want je leeft a la minute, geniet!

XX